25 carbohidrati buni

Carbohidratii buni sunt prezenti in alimentele asupra carora nu s-a intervenit prin nici un mijloc de procesare umana sau tehnologica. Acestia sunt de regula bogati in fibre si furnizeaza organismului cantitatea necesara de energie pentru o perioada indelungata de timp.

carbohidtrati buni recomandati

Daca veti da organismului carbohidrati buni, nu veti experimenta senzatia binecunoscuta de “foame de lup” ­čÖé

Am facut o lista cu 25 de carbohidtrati buni, pe care va recomand sa o luati cu voi data viitoare cand mergeti la cumparaturi. Sanatatea se invata, dragii mei!

1. Marul – un singur fruct asigurand 5 g de fibre.

2. Anghinarea – reduce colesterolul.

3. Avocado – importanta sursa de fibre si grasimi sanatoase.

4. Sfecla – fibre si folat.

5. Fructele de padure – antioxidanti si acid elagic, acid care ajuta la initierea unui proces care face ca celulele canceroase sa se “sinucida”.

6. Mugurii de broccoli – elimina din stomac bacteria H. pylori.

7. Orezul brun – complexul de vitamina B, vitamina E, calciu, fosfor,fier si fibre.

8. Grau concasat – fibre (5 g o portie), fosfor, zinc, cupru, fier s i magneziu.

9. Varza – vitamina A, calciu si fibre.

10. Sucul de struguri (mustul) – oxideaza colesterolul.

11. Usturoiul – antibacterian, antifungic.

12. Legumele cu frunze verzi – fier, folat, vitamina C.

13. Kiwi – putine calorii si multa vitamina C.

14. Leguminoase – fibre si proteine.

15. Terci de ovaz – fibre solubile.

16. Ceapa – fortifica sistemul imunitar.

17. Portocale – vitamina C, folat, limonen.

18. Ananasul – vitamina C, fibre, mangan.

19. Ardeiul rosu – impiedica dezvoltarea celulelor canceroase hepatice.

20. Salata verde – vitamina A, vitamina C, folat.

21. Cartofii dulci – vitamina A ,vitamina C, vitamina E, complexul vitaminei B, fibre.

22. Tomatele – bogate in licopen care este extrem de eficient in lupta impotriva cancerului.

23. Taratele de grau – laxativ natural.

24. Dovleacul – fibre.

25. Iaurtul – probiotice.

Aceste alimente si alti carbohidrati buni iti asigura si garanteaza o gama cat mai variata de factori nutritivi. De cate ori vei avea in farfurie acesti carbohidrati iti vei oferi un beneficiu mai mare decat  ti-ai putea imagina.

Si ca intotdeauna, moderatia si rabdarea sunt cheia marilor succese. Ca sa nu mai vorbim de activitatea fizica si importanta ei. Despre asta, in postul viitor.

Slabeste sanatos ­čÖé

Postat in:

Doina Iosif

Reader Interactions